NL | EN

Playful Data-driven Active Urban Living (PAUL)

Home > Projecten > Playful Data-driven Active Urban Living (PAUL)

In grote steden is de gezondheid slechter en de levensverwachting korter dan in landelijke omgevingen. Dit is mede een gevolg van een lagere lichamelijke activiteit van de inwoners. In dit project willen we meer in detail te begrijpen hoe de fysieke activiteit van stedelingen kan worden verhoogd door het gebruik van gepersonaliseerde app-technologie.

Tot nu toe ontbreekt het bij de bestaande gezondheid- en bewegen apps aan een wetenschappelijke onderbouwing. Verschillende apps maken gebruik van verschillende manieren om mensen te stimuleren om fysiek actief zijn, zoals feedback over lichamelijke activiteit, motiverende berichten of games. Of een bepaalde manier van motiveren werkt, is zeer persoonlijk. Dit betekent dat een goede gezondheid app is afgestemd op bijvoorbeeld huidig activiteiten niveau, gezondheid, persoonlijkheid en omgevingsfactoren. Maar hoe de optimale afstemming voor elk persoon gevonden wordt is nog onduidelijk.

Dit project heeft als doel om hierover kennis te vergaren, door het ontwikkelen van een bewegings app met verschillende vormen van feedback waarbij de optimale match tussen app en gebruiker gebruikt wordt. We zullen de app gebruiken om gegevens te verzamelen over de fysieke activiteit en de locatie van de gebruiker waarbij zeer grote datasets (big data) worden verzameld. We zullen ‘data mining’ technieken gebruiken om erachter te komen welke app het beste werkt voor verschillende soorten gebruikers. Vervolgens geven we elke persoon zijn of haar optimale app, en meten of de fysieke activiteit verder toeneemt. Op basis van de gegevens, kunnen we bepalen wat het effect is van verschillende types van de oefening apps, en welke app het meest geschikt is voor een bepaalde persoon.

Beeld & Video